Make my day...

Jag läser inte tidningarna så ofta sen jag blivit sjuk, anledningen är att jag inte orkar ta till mig allt dåligt som händer. Det lägger sig som en tyngd på mina axlar. Det ger mig ångest att läsa om barn som dör, krig och jordbävningskatastrofer.

Men jag kollar in ibland och idag kollade jag dn.se, läste en del som var intressant. Och såklart kom den där artikeln som är så dum att man blir trött.

I den stod det att "soffpotatisar" som är deprimerade kan slänga sina mediciner och börja träna istället. Alltså, om man på riktigt kunde träna bort en depression så skulle jag inte ha blivit sjuk alls eftersom jag tränade när jag blev sjuk
.
Visst kan träning hjälpa, den gör massor för mig. Och ja träning höjer seratoninnivåerna i hjärnan vilket gör att man mår bättre,blir gladare och friskare. Men att hårddra det är att gå ett steg för långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback