Sjuk...

Det värsta med att vara ett självskadande vrak som jag själv är INTE alla läkarbesök, psykologtimmar, ångesten, klaustrofobin eller det faktum att man blir behandlad som ett barn av dom flesta.

Utan alla välmenande kommentarer om att man ska tänka positivt, att andra har det värre och att jag ska vara tacksam för det jag har.

Alltså jag FATTAR att det är ert sätt att hjälpa till men det leder bara till mer ångest. Jag vet att det finns människor som har det miljoner gånger värre än mig, jag är varken blind, döv eller dum i huvudet. Jag vet också exakt hur mycket jag har att vara tacksam för.

Men det är inte så det funkar, att tänka positivt hjälper ju till en viss del, annars hade jag ju fortfarande legat inne. Det är bara det att inuti mitt huvud finns världens elakaste tjej! Hon hatar mig, hur jag ser ut, vad jag säger, vad jag gör och vad jag tänker.

Hon spyr sin äckliga galla över mig och mitt liv varje dag, hela tiden. Tänk er att ha det så! Och sen ska vi se hur positivt ni tänker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0