Tårar från en clown....

Nyduschad och inoljad sitter jag och tänker. Jag undrar vad kärlek verkligen är.Jag tror att jag har varit kär, kanske mer än en gång. Kanske bara en gång.

Första gången jag träffade mitt ex skrev han en lapp till mig där det stod: ring mig så vi kan börja på resten av våra liv tillsammans.
Han påstod sig veta redan då och kanske gjorde han det. För först nu 8 år senare har vi gjort slut på riktigt. Innan nu har det alltid varit ett halvt avslut.

Jag trodde mig vara kär i osäkerhetsmannen. Den vilda killen med visdom och djävelskap i ögonen.Han som på första dejten tog mig med storm så att jag vaknade morgonen efter i hans säng och undrade vad fan som hände. Han som gjorde att jag inte tittade åt andra killar på över ett år . Det var bara han som existerade. Jag andades,åt och drack av honom.

Sen fanns det såklart en första. Men han är lyckligt gift nu så jag tänker knappt på honom som min förra längre, för han är hennes nu.

Sen finns det han som jag bodde med. Vi delade allt och tillslut insåg vi att det inte funkade. Trots att vi påstod att vi älskade varandra. Problemet var att vi inte kämpade förrens det var över. När alla bitar var krossade, alla ord var sagda och känslorna för sårade.

Allt har ju tagit slut och jag sitter här ensam och undrar vad fan kärlek är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0