While you where sleeping..

Medans jag sitter och diskuterar min framtid med en läkare så får ni det här.

Jag kollade på efter 10 med Quetzala och blondinbella och någon Hanna.

Om man nu vill ta bort alla destruktiva saker från internet, att det mörka inte ska få beskrivas fullt ut utan portioneras ut i lagom stor dos så man inte råkar påverka någon negativt, eller stöta sig med någon. Då finns det väl ändå viktigare saker att ge sig på än Quetzalas blogg?

Sök på pro ana och se vad du hittar, sök på vilken receptbelagd medicin som helst och du får se ungdomar diskutera om man kan bli hög eller flumma på dom. Flashback är en sida som blondinbella borde använda sitt kändisskap till att utrota, allt pro ana oxå.

Och att påstå att en blogg som beskriver en persons privata lidande skulle orsaka alla hennes läsares förfall är verkligen att underskatta människor.

Jag läser hennes blogg, och finner tröst snarare än inspiration. Det finns människor som mår som mig. jag är inte så galen som min till synes perfekta omgivning får mig att känna mig.

Blondinbella trycker på att hon faktiskt delar med sig av jobbiga grejjer oxå, men att det handlar om HUR man beskriver det. Nej, det spelar ingen roll.

Det är som alla som pumpar ut självhjälpssidor och peppsidor som innehåller ordet självmord. För OM någon självmordsbenägen person skulle sätta sig vid datorn och googla och bara få en massa positiva texter om hur underbart livet är. Så kommer det inte få den personen att ändra sin uppfattning.

Självklart hjälper positivt tänkande till när man behöver bli frisk från en deprission eller ångest. Men det räcker inte med BARA det, man måste ta itu med det jobbiga oxå.

lika stor rätt som Kissie har att skriva om sitt superglassiga liv så har jag rätt att skriva precis om hur jävla dåligt jag mår.

Om någon blir påverkad negativt av det så ber jag om ursäkt, men man känner ganska snart om något får en att må bättre eller sämre, kan man inte göra valet att sluta så ligger inte det på mig. Då har man kommit så pass långt ner att man behöver hjälp på riktigt.

Då räcker ingen ego boost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0